Veelgestelde vragen

  • Kan ik gebruik maken van jullie verzendservice?

    Om gebruik te maken van BuurtMus dien je te beschikken over een smartphone (of tablet) waar je de BuurtMus App op kunt installeren (uit de App store of Google Play). Je kunt dus geen pakjes aanmelden via de BuurtMus website. Daarnaast bieden wij onze service momenteel alleen aan binnen Haarlem, waarbij Schalkwijk en de Waarderpolder nog buiten ons servicegebied vallen.

    Verder is het van belang dat ieder aangemeld pakje voldoet aan onze verzendcriteria, zie FAQ vraag ‘Kan ik alle pakjes via jullie versturen’.

  • Kan ik alle pakjes via jullie verzenden?

    Wij halen alle pakjes op die niet zwaarder zijn dan 10 kg, waarvan de langste zijde niet langer is dan 70 cm en die geen 'vreemde' inhoud hebben, bekijk hiervoor onze algemene voorwaarden. Verder dient de ontvanger van een verzending binnen Nederland te wonen, of in een van de landen van Europa.

    Indien je een pakje retour hebt voor het buitenland met geldig retourlabel komen we deze overigens wel graag bij je ophalen.

  • Wat is jullie verzendtarief?

    Voor een pakje versturen binnen Nederland hanteren wij een all-in tarief van € 5,95 (incl. btw). Voor deze prijs halen wij het pakje thuis bij je op en zorgen wij dat het wordt bezorgd bij de ontvanger.

  • Hoe moet ik dan betalen?

    Bij het aanmaken van een order dien je als laatste stap de betaling te doen vanuit de App, dit kun je doen met mobiel betalen (bank App) of via iDeal internet bankieren. Wij ondersteunen alle gebruikelijke Nederlandse banken maar bieden nog geen betalingmogelijkheden via PayPal of credit card. Ook contant betalen aan de deur ondersteunen wij niet.

    Na het afronden en betalen van je order(s) ontvang je automatisch een e-mail met de orderinformatie en bijbehorende factuur als pdf-bijlage.

  • Kan ik mijn pakje retour ook via jullie doen?

  • Tot hoe laat kan ik een pakje aanmelden?

    Je kunt op ieder moment van de dag pakjes aanmelden via de BuurtMus App, waarbij je altijd de keuze hebt uit twee ophaalavonden. Als jouw order voor 19:00 is aangemeld (en betaald) dan kun je kiezen ‘vanavond’ of ‘morgen avond’ en als het na 19:00 is dan kun je kiezen voor ‘morgen avond’ of ‘overmorgen avond’. Wij halen op alle dagen van de week pakjes op, behalve op zaterdag (en op feestdagen).

  • Kan ik mijn pakje retour ook via jullie doen?

  • Wanneer komen jullie het pakje ophalen?

    Wij komen pakjes altijd tussen 19u en 21u in de avond ophalen en doen dit alle dagen per week, behalve op zaterdag (en op feestdagen). Juist 's avonds zijn de meeste mensen thuis en staan we niet voor een gesloten deur.

  • Wat als ik er bij het ophalen die avond toch niet ben?

    Mocht je vooraf al weten dat je er niet bent dan kun je in de app bij volg je pakje een andere ophaal avond selecteren.
    Mocht je onverhoopt toch niet thuis zijn dan zullen wij het de volgende dag (behalve zaterdag) weer proberen.

  • Wat als mijn pakje is beschadigd?

    Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een pakje beschadigt (of verdwijnt) en we doen er alles aan om dit niet te laten gebeuren. Mocht dit toch het geval zijn dan verzoeken wij je om direct een mail te sturen naar contact@buurtmus.nl en aan te geven om welk pakje het gaat (doorgeven BM of TR nummer). Vervolgens ontvang je van ons een schadeformulier en verzoek voor aanvullende informatie (o.a. foto van de beschadiging).

  • Door wie wordt het pakje landelijk bezorgd?

    Wij halen de verzendingen ’s avonds op met de cargo bakfiets en overhandigen deze aan de vervoerder DPD, die de bezorging binnen Nederland en Europa verzorgt. Als je verzending naar een Postbus gaat zal de bezorging via PostNL verlopen.

    Retouren geven wij mee aan de vervoerder die op het retourlabel staat, waarbij een retour naar een Antwoordnummer wordt meegegeven aan PostNL.

  • Hoe snel wordt mijn pakje bezorgd?

    Iedere verzending die wij maandag tot en met vrijdag ophalen wordt in principe (90%) de volgende dag door DPD bezorgd. Als je pakje op zondag wordt opgehaald (zaterdag halen we niet op) komt je pakje op dinsdag bij de ontvanger aan.

    Dus, als je doordeweeks je pakje voor 19u aanmeldt, wordt deze de volgende dag al bezorgd!

    Voor verzendingen naar andere landen in Europa gelden verschillende doorlooptijden. Zie hiervoor de pagina Verzenden naar andere landen in Europa

  • Hoef ik zelf geen verzendlabel te printen?

    Dat klopt, als je via BuurtMus verzendt hoef je zelf geen label te printen maar doen wij dit voor je. Het enige wat je dient te doen is met pen, potlood of stift het BM nummer op je pakje te schrijven zodat wij precies kunnen zien om welk pakje het gaat. Tijdens het aanmelden van ieder pakje wordt duidelijk weergegeven welk BM nummer erbij hoort. Overigens ontvang je na het succesvol aanmelden van je pakje(s) een orderbevestiging per mail, hier staat ook het BM nummer op weergegeven.

    In het geval van retouren dien je de instructies van de webwinkel te volgen. Soms is het retourlabel bijgesloten door de webwinkel, soms dien je deze zelf uit te printen, soms mag je je pakje gewoon inleveren en soms dien je zelf een Antwoordnummer op je retour te vermelden.

  • Hoe kan ik mijn pakjes volgen?

    Als je bij het installeren van de App toestemming hebt gegeven voor push-berichten dan ontvang je een push-bericht als je pakje bezorgd is bij de ontvanger en bij een retour als deze is overgedragen aan de betreffende vervoerder.

    Binnen de App kun je de status van je pakje zien door op het home-scherm te kiezen voor de button onderaan ‘Volg-je-pakje’. Op deze pagina staan je pakketgegevens, de bezorgstatus en een link naar de track & tracé van de vervoerder. Ook wordt hier de TR code van BuurtMus weergegeven, als je deze TR code naar de ontvanger stuurt dan kan hij het pakje ook zelf volgen door deze code in te voeren op de website van BuurtMus.

  • Hoe werkt de promotiecode?

    Met een promotiecode kun je tegen korting (of gratis) een pakje via BuurtMus versturen. Je doorloopt de normale stappen en voert in het betaaloverzicht de promotiecode in. Promotiecodes hebben een beperkte geldigheidsduur, het is dus belangrijk dat je er op tijd gebruik van maakt.

    Let op : promotiecodes bevatten geen spatie en zijn hoofdletter gevoelig.

  • Kunnen jullie verpakkingsmateriaal meenemen?

    Bij iedere pakje dat je aanmeldt, kun je er voor kiezen om een verzenddoos of –zak te bestellen. De BuurtMus Ophaler neemt deze dan gewoon mee, wel dien je zelf te zorgen voor passend opvulmateriaal, bijvoorbeeld krantenproppen.

  • Hoe kan ik push-berichten op mijn mobiel ontvangen?

    Wij versturen push-notificaties (berichten) naar je mobiel als je pakje bijvoorbeeld is bezorgd bij de ontvanger of als je retour is overgedragen aan de vervoerder. Ook versturen we berichten (in ontwikkeling) als de Ophaler op de fiets onderweg naar je is en als we je pakje hebben opgehaald. Bij de eerste keer dat je de BuurtMus App installeert dien je hiervoor akkoord te geven maar ook als je dit toen niet had gedaan kun je dit nu alsnog doen. We versturen uitsluitend nuttige berichten en het zijn er niet veel en wat is er nu leuker dan te vernemen dat je pakje succesvol is aangekomen!

     

    Berichten ontvangen instellen op je iPhone:

    Ga op je iPhone ga naar ‘Instellingen’ en scroll naar beneden naar al je Apps en selecteer de ‘BuurtMus’ app, kies vervolgens voor ‘Berichtgeving’ en dan ‘Sta berichtgeving toe’.

     

    Berichten ontvangen instellen op je Android:

    Ga op je Android toestel naar:
    "instellingen" > "Geluid en meldingen" > "App-meldingen"
    en selecteer de BuurtMus App, kies vervolgens "Korte weergave toestaan"

     

     

Buurtmus logo

Meld je pakje aan

met de app

Download de BuurtMus pakket verzend, -retour app uit de Google playstore
download de app
 

Meer informatie? contact@buurtmus.nl

020-89 43 435

Alle intellectuele en eigendomsrechten met betrekking tot deze website zijn eigendom van BuurtMus. Alle rechten voorbehouden © 2017

Buurtmus logo
Download de BuurtMus pakket verzend, -retour app uit de Google playstore
download de app